INVEST NOW
Niniejsza strona internetowa należy do spółki Brodacz S.A. z siedzibą w Sopocie, która prowadzi przy jej wykorzystaniu ofertę publiczną oraz akcję promocyjną oferty publicznej
This material is for promotional purposes only. This public offering does not require prospectus.
  • 497,400 PLN raised capital
  • 3 days remaining time
  • 291 investors
  • 2,640,000 PLN share issue objective
  • 15.43 % equity on offer
  • 120 PLN stock price
  • 22,000 no. of stocks
  • 01.04.2020 end date
  • 120 PLN minimum threshold

Od 2015 roku działamy na rynku rzemieślniczym. Klientom oferujemy Brodacze nietuzinkowe i warzone z pasją. Eksperymenty, nastawienie na różnorodność i szczypta szaleństwa sprawiają, że co roku serwujemy miłośnikom dobrego piwa coś wyjątkowego. I chcemy robić to dalej – tylko na większą skalę.

Przed pierwszą emisją akcji zakładaliśmy, że podwoimy sprzedaż w ciągu dwóch lat. Przeliczyliśmy się – zrobiliśmy to w rok. Rozwinęliśmy sieć dystrybucji w Polsce, szczególnie na Pomorzu, przejmując hurtownię piwa. W przyszłości wybudujemy nawet własną linię produkcyjną w Gdańsku! Jak możesz pomóc? Kup sobie Browar!




Meetings

historia spółki

Brodacz to firma pochodząca z Trójmiasta, która ma w swoim portfolio już ponad 100 różnych piw. Obecnie sprzedajemy prawie 200 000 litrów piwa rocznie.

Na rynku browarów rzemieślniczych działamy od 2015 roku. Musimy przyznać, że od rozpoczęcia działalności dużo się wydarzyło! Przede wszystkim znacząco zwiększyliśmy sprzedaż naszych produktów.

Możemy śmiało powiedzieć, że dawno przestaliśmy być nowicjuszami w tej branży!

O produkcie

Podstawą naszej działalności jest oczywiście warzenie świetnego piwa. W ciągu roku oferujemy naszym klientom od kilku do kilkunastu nowych propozycji oraz kontynuujemy produkcję piw popularnych w ubiegłych latach. W ostatnim roku podzieliliśmy nasze piwa na dwie serie:

Basic:

Bryza (Pils) – lekki, rześki, ziarnisty, słodowy, bardzo pijalny.

Fruttato (Peach Sour Ale) – rześkie, kwaśne, typowo letnie.

California (American Ipa) – kaskada cytrusowych, kwiatowych aromatów, lekko żywiczne i słodowe.

Lighthouse (American Pale Ale) – subtelnie cytrusowe, niezalegająco goryczkowe, orzeźwiające.

Sunset (Weizen) – zbożowe, orzeźwiające, bananowo – goździkowe.

FREEky Fruits (Rhubarb & red currant non-alcoholic Ale) – lekkie, orzeźwiające, owocowe, bezalkoholowe.

Playground:

DDH Neipa Simcoe + Citra (Double dry hopped Neipa) – intensywny, soczysty aromat chmielowy w owocowym koktajlu.

DDH Neipa Simcoe + Mosaic (Double dry hopped Neipa) – podwójnie chmielone z mocnym akcentem cytrusów i tropików.

Coconut Biscotti (Imperial Milk Stout) – kokosowy deser z dodatkiem włoskich ciasteczek o cytrynowo-pomarańczowym aromacie.

Grapefruit & Rosemary (American Pale Ale) – klasyczna APA z grapefruitem i rozmarynem, orzeźwiające z lekko żywiczną nutą.

Hazelnut & Vanilla (Imperial Porter) – połączenie słodkiego czekoladowego portera z orzechami laskowymi i wanilią.

Pewnie przynajmniej raz widziałeś je w sklepie albo lokalu. Jeżeli nie, zapytaj!

Od 2019 r. zajmujemy się również dystrybucją.

Uczestniczymy w najważniejszych targach branżowych, takich jak Hevelka, Silesia Beer Fest (nagroda za najlepsze piwo festiwalu), czy też Poznańskie Targi Piwne. Byliśmy na jednych z największych wydarzeń kraftowych w Europie – Beer Attraction we włoskim Rimmini. Towarzyszymy też Polakom podczas najciekawszych i najfajniejszych wydarzeń. Byliśmy na Infoshare, Blog Forum Gdańsk, konferencji Internet Beta, I Love Marketing, a nawet na GonKonie! Nasze piwa są dostępne w popularnych i klimatycznych knajpach w całej Polsce.

Sytuacja na rynku

Od kilku lat spożycie piwa w Polsce utrzymuje stabilny poziom, oscylując w granicach 98-99 litrów na osobę.

To ponad 15 litrów więcej niż w 2015 roku! W światowym rankingu spożycia piwa na osobę zajmujemy 5. miejsce i plasujemy się za Czechami, Niemcami, Austriakami i Estończykami, ale przeganiamy m.in. Irlandczyków i Belgów.

Polscy piwosze coraz bardziej doceniają nowe smaki, zwracają większą uwagę na rodzaj kupowanego piwa, a mniejszy na to, czy kojarzą markę z telewizyjnych reklam.

W ostatnich latach znacznie zwiększyła się więc liczba gatunków piwa oferowana przez producentów. Prym wiodą tutaj browary rzemieślnicze – znacznie bardziej elastyczne od browarów korporacyjnych.

Wg The Nielsen Company w 2017 roku ogólna kwota sprzedaży wartościowej alkoholu w Polsce wynosiła 32,6 mld złotych. Grupa napojów niskoalkoholowych, do której należą piwa, cydry i drinki stanowiła 48,9% tej wartości.

Udział wolumenowy piwa w koszyku napojów alkoholowych to aż 90,5%, natomiast udział wartościowy to 49,5%. Oznacza to, że rynek piwny w Polsce ma się bardzo dobrze.

Aktualnie piwa rzemieślnicze mają około półprocentowy udział w całkowitej sprzedaży wartościowej piwa w Polsce. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się to dużo, ale trzeba pamiętać, że piwo to zdecydowanie największa spożywcza kategoria FMCG w Polsce – ze sprzedażą detaliczną przekraczająca 16,7 mld PLN w 2018 roku (+7% r/r).

W Stanach Zjednoczonych piwa rzemieślnicze stanowią już 23% wartości rynku, przy 12,7% wielkości produkcji.

Sprzedaż piw rzemieślniczych w Polsce rozwija się niezwykle szybko – od czerwca 2017 do czerwca 2018 zwiększyła się aż o 41%.

„Pod względem wartości, w roku 2018 piwowarzy zanotowali duże wzrosty we wszystkich segmentach premium – na poziomie 15,7 proc., a sama kategoria najdroższych piw urosła aż o blisko 40 proc. Tym tendencjom nieodmiennie towarzyszy dalszy dynamiczny rozwój kategorii piwnych specjalności, które w 2018 roku urosły 22,5 proc. pod względem wartości. Z drugiej strony, rynek piw ekonomicznych skurczył się o 4,5 proc. Zdaniem piwowarów, premiumizacja kategorii piwa, poszukiwanie nowych smaków i piwa bezalkoholowe to najważniejsze kierunki rozwoju sektora piwowarskiego. Obserwując zmieniające się potrzeby klientów i oczekiwanie przez nich różnorodności w ofercie piw, każdego roku browary warząi wprowadzają na rynek nowości różniące się stylami, smakiem, dodatkami i zawartością alkoholu. Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Po piwo sięgają dla smaku i orzeźwienia, a nie dla procentów. Dokonują wyborów, które pasują do ich stylu życia i okazji. Tak właśnie rozwija się kultura piwna.”

Igor Tikhonov, Prezes Zarządu ZPPP Browary Polskie

(źródło: https://www.pfiow.pl/wydazenia/978-rewolucja-0-0-na-rynku-piwa-2019-sektor-piwowarski-podsumowuje-rok-2018)

cele inwestycyjne

Celem, który od lat jawi się na brodaczowym horyzoncie, jest budowa własnego browaru.

Bardzo chcemy go zrealizować, jednak w tej chwili najważniejsze jest budowanie rynku sprzedaży i rozpoznawalności marki. Bo ten browar musi mieć ekonomiczne uzasadnienie.

Uważamy, że stabilny rozwój jest znacznie ważniejszy dla nas i korzystniejszy dla naszych przyszłych inwestorów, dlatego nie porywamy się od razu na budowę własnej linii produkcyjnej. Chcemy mieć pewność, że w momencie, kiedy zdecydujemy się na taki krok, będziemy w stanie zrealizować go od początku do końca, bez ponoszenia nadmiernego ryzyka.

Celem całej emisji jest zatem rozbudowanie własnego łańcucha dostaw przez otwieranie oddziałów dystrybucyjnych; Kupno hurtowni po poprzedniej emisji pokazało, że to dobry kierunek i warto w tę stronę iść.

plany na przyszłość

Jesteśmy browarem kontraktowym, co oznacza, że bezpośrednią produkcję naszego piwa zlecamy podwykonawcom. W przyszłości chcielibyśmy jednak otworzyć własną linię produkcyjną – własny browar w Gdańsku!

Kupując teraz akcje Brodacz S.A. w przyszłości możesz stać się współwłaścicielem browaru z własną infrastrukturą, wartego – wg naszych obliczeń – około 10-12 milionów złotych.

To poważna inwestycja, na którą składa się zakup działki, budowa budynku, zakup warzelni, tanków oraz pozostałego sprzętu i wyposażenie pomieszczeń.

I właśnie dlatego chcemy wstrzymać się z nią do czasu, aż będziemy w skali, w której warzenie piwa we własnym browarze będzie bardziej opłacalne niż na kontrakcie.

pakiety

Podstawowymi prawami akcjonariuszy są: prawo do dywidendy oraz możliwość uczestnictwa i głosowania na Walnych Zgromadzeniach Akcjonariuszy. Każdy z akcjonariuszy otrzyma także dokument akcji. Pełna informacja o prawach i obowiązkach znajduje się w Memorandum Informacyjnym.


Pakiet

Junior Specialist

Od 1 akcji (120 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Zestaw wlepek*

Pakiet

Account Manager

Od 5 akcji (600 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Mały zestaw gadżetów**
  • 1 x Brodacz BeerBox (zawiera 4 Brodacze)

Pakiet

Key Account Manager

Od 10 akcji (1 200 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Mały zestaw gadżetów**
  • 1 x Brodacz BeerBox
  • Brodaczowy T-shirt

Pakiet

Sales Manager

Od 24 akcji (2 880 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Mały zestaw gadżetów**
  • 2 x Brodacz BeerBox (jednorazowo)
  • Brodaczowy T-shirt
  • Karta zniżkowa Akcjonariusza (zniżki na festiwalach, wydarzeniach)***

Pakiet

Chief Technology Officer

Od 50 akcji (6 000 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Duży zestaw gadżetów****
  • 6 x Brodacz BeerBox (po dwa w miesiącu)
  • Brodaczowy T-shirt
  • Karta zniżkowa Akcjonariusza (zniżki na festiwalach, wydarzeniach)***

Pakiet

Chief Information Officer

Od 75 akcji (9 000 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Duży zestaw gadżetów****
  • 10 x Brodacz BeerBox (po dwa w miesiącu)
  • Brodaczowy T-shirt
  • Karta zniżkowa Akcjonariusza (zniżki na festiwalach, wydarzeniach)***

Pakiet

Chief Marketing Officer

Od 100 akcji (12 000 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Duży zestaw gadżetów****
  • 14 x Brodacz BeerBox (po dwa w miesiącu)
  • Brodaczowy T-shirt
  • Torba płócienna
  • Karta zniżkowa Akcjonariusza (zniżki na festiwalach, wydarzeniach)***
  • Zestaw kosmetyczny do brody

Pakiet

Chief Financial Officer

Od 200 akcji (24 000 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Duży zestaw gadżetów****
  • 36 x Brodacz BeerBox (po dwa w miesiącu)
  • Brodaczowy T-shirt
  • Karta zniżkowa Akcjonariusza (zniżki na festiwalach, wydarzeniach)***
  • Zestaw kosmetyczny do brody

Pakiet

Chief Executive Officer

Od 500 akcji (60 000 zł)

  • Tajna grupa akcjonariuszy na Facebooku
  • Duży zestaw gadżetów****
  • 120 x Brodacz BeerBox (po dwa w miesiącu)
  • Brodaczowy T-shirt
  • Torba płócienna
  • Karta zniżkowa Akcjonariusza (zniżki na festiwalach, wydarzeniach)***
  • Zestaw kosmetyczny do brody

* zestaw wlepek 3 szt.

** mały zestaw gadżetów – 10 podkładek, 10 wlepek, otwieracz.

*** zniżka będzie wynosić 2 zł od każdej porcji zakupionego piwa przy piwach do 20 zł/porcja oraz 5 zł przy piwach powyżej 20 zł/porcja.

**** duży zestaw gadżetów – 20 podkładek, 20 wlepek, 2 otwieracze, nerka.

Brodacz S.A.

Zarząd

Tomek Brzostowski

prezes zarządu, założyciel Brodacza

LinkedIn

Rada nadzorcza

Ewa Brzostowska

mama Tomka, specjalistka w sprawach księgowych

Leszek Brzostowski

tata Tomka, przedsiębiorca z długą brodą

Marta Wojtynowska

inżynier chemii i magister zarządzania, w wolnych chwilach przeciwdziała praniu brudnych pieniędzy

Artur Gaj

profesjonalny bankowiec, akcjonariusz Brodacza

LinkedIn

Radomir Sobczak

manager i mentor, umie i lubi zarządzać, akcjonariusz Brodacza

LinkedIn

Pracownicy

Ola Zasada

asystentka zarządu, władczyni faktur

Karol Kołodziejski

piwowar, MacGyver kraftu

Chmielove SP. Z O. O.

Maciek Górecki

prezes

Krzysztof Iwanek

przedstawiciel handlowy, akcjonariusz Brodacza

Arek Wyżykowski

dostawca, dowiezie piwo zanim powiesz „Brodacz”

Paweł Tryba

przedstawiciel handlowy

Grzegorz Motyka

kierowca rajdowy
VW T6

Jak mogę na tym zarobić

Zakładany rozwój spółki przełoży się na wzrost wartości akcji. Zgodnie z prawem, każdy z inwestorów ma możliwość sprzedaży swoich akcji i jest to podstawowa, zakładana przez nas możliwość zarobienia na inwestycji w Brodacz S.A. W przyszłości możemy też chcieć odkupić nasze akcje od inwestorów, ale przede wszystkim będziemy dążyć do pozyskania inwestora strategicznego, który zaoferuje odkup akcji. Cena zakupu będzie zależała od wartości spółki. Mimo wszystko, przed podjęciem decyzji o zakupie akcji prosimy o wcześniejsze zapoznanie się ze wszystkimi ryzykami związanymi z zakupem, które są zawarte w Memorandum Informacyjnym. Choć BRODACZ wierzy w swój rozwój, który przełoży się na korzyści dla wszystkich akcjonariuszy, to istnieje również realne ryzyko utraty zainwestowanych środków. Każdy nabywca akcji powinien być tego ryzyka w pełni świadomy, podejmując decyzję o inwestycji.


wypłata dywidendy
(szczegóły w faq)


sprzedaż akcji


Wykup przez inwestora strategicznego


Wykup przez spółkę
(tzw. buy back)

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Na wycenę akcji składa się przede wszystkim wartość marki, wyniki sprzedaży i plany rozwojowe oraz potencjał branży.

Tak, gdy tylko spółka będzie rentowna, a wypłata dywidendy nie będzie obciążeniem dla jej budżetu.

Zgodnie z prawem akcje można odsprzedawać według własnego uznania i wyceny pod warunkiem znalezienia kupca (ze względu na brak aktywnego rynku). Pamiętaj, żeby powiadomić nas o tym fakcie, w celu odnotowania transakcji w Księdze Akcji

Posiadanie akcji nie wiąże się z żadnymi obowiązkami. Raz w roku będziesz otrzymywać od nas zaproszenie na Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy.

W zależności od wielkości kwoty uzyskanej z emisji będziemy realizować nasze cele rozwojowe mniej lub bardziej dynamicznie.

Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej, zamierzamy rozwijać sieć dystrybucji.

Tak, możesz dokupić dowolną liczbę akcji w ciągu trwania emisji. Na koniec zsumujemy je w jeden pakiet, a nagrody dostaniesz z najwyższego pakietu.

Dokumenty akcji będą wysyłane po zatwierdzeniu podwyższenia kapitału zakładowego przez KRS. Może to zająć ok. 3 miesięcy od zakończenia emisji.

Zautomatyzowaliśmy proces wystawiania potwierdzeń zapisu na akcje - w wersji elektronicznej dostaniesz automatycznie wygenerowane potwierdzenie do każdego zapisu. Jeśli więc złożyż zapis na 40 akcji po jednej, to otrzymasz 40 potwierdzeń. Dokument będzie graficznie przypominał dokument akcji, więc jeśli myślisz o naszych akcjach w formie prezentu, to wizualnie na pewno się nie zawiedziesz :) 🙂

Zacznij szukać od sklepów specjalistycznych i lokali z dobrym piwem. Warto też zajrzeć m.in. do Carrefoura i Auchana.

Na tę chwilę nie ma takich planów.

W niektórych piwach wykorzystujemy laktozę. Jeśli zależy Ci na piwach w 100% pochodzenia roślinnego, szukaj naszego specjalnego zielonego znaku na etykiecie.

Niestety, nie ma takiej możliwości.

Po zakończeniu emisji i zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego przez KRS rozpoczniemy kompletowanie i wysyłkę pakietów. Szacujemy, że cały proces potrwa ok. 3 miesięcy od zakończenia emisji.